ANTIFRIZ

ANTİFRİZ
G.E.C. Antifriz , etilen glikol ve özel katkı maddelerinin bileşimiyle geliştirilmiş ; nitrit , fosfat , silikat ve amin içermeyen organik asit teknolojilidir.
Antifriz motorların soğutma sistemlerine katıldığında soğutucunun donma noktasını düşüren , kaynama noktasını yükselten ve paslanmayı önleyen homojen bir sıvıdır.
İçeriğindeki katkılarla, metal ve alaşımlarını paslanma ve aşınmaya karşı koruması ve kışın donmayı önlediği gibi, yazın da harareti önlemesinden dolayı, sadece kış mevsiminde değil 4 mevsim kullanılması önerilir.
İdeal bir antifrizin donmayı önlemesi ve suyun kaynamasına sebep olmaması gerekir.
KULLANIM ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI
• Daha iyi ısı transferi sağlayarak soğutmaya katkıda bulunur ve soğutma sitemlerinde dört mevsim kullanıma uygundur.
• Soğutma sisteminin verimliliğini arttırarak motorun hararetini düşük tutar, motor ömrünü uzatır.
• Sirkülasyon pompasının verimli çalışmasını sağlar.
• Soğutma sistemlerinde kullanılan her türlü metal ve metal alaşımları ile uyumlu çalışır ve korozif madde oluşumuna engel olur.
• Soğutma suyunun donma noktasını düşürerek soğuk iklimlerde genleşmeden kaynaklanan çatlama ve diğer hasarların oluşumuna engel olur.
• Koruma özelliği sayesinde termostat, radyatör ve su pompasında onarım ihtiyacını düşürür. Yani tasarruf sağlar.


ANTİFRİZ TEKNİK ÖZELLİKLERİ


ANTİFRİZ SUYUN DONMASINI NASIL ÖNLÜYOR ?
Hava sıcaklığı sıfırın altına düştüğünde araba hareketsiz halde iken soğutma suyu donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir.Bunu önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak antifriz ilave edilir.
Tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. Antifrizin buradaki rolü, moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Ortamda su yokken antifriz kendi kendine daha çabuk donar. Çünkü suya katıldığında antifrizin su moleküllerine yaptığını su da antifriz moleküllerine yapar.
Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca maksimum korunma sağlanmış olmaz. Belirli orandan fazla konulan antifriz bu sefer de tamamen ters tepki verir. Arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.
Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler.Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için %33 ile % 50 arasında antifriz kullanılması önerilmektedir.
Karışım oranları ise ;


Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye edilir.